Tiden bara springer iväg

Jisses, tänk att det redan är i mitten av februari. Astrid ska idag på 5 månaders kontroll, 5 månader! Vart tar all tid vägen? Tycker det bara hinner bli månda så är det freda igen :-) Astrid har fått börja smaka på lite potatis, morot, päron, banan. Gröt är den stora favoriten, helst med blåbärspure. Snabb är hon åxå, i lördags när vi var på ikea var hon snabb på att sätta fingrarna i Pekkas vaniljvisp som han fick till äppelkakan, hon såg väldigt nöjd ut :-) Ska bli spännande att se vad hon mäter å väger, mindre kul är att hon ska få spruta igen.

Ellis har lärt sig både läsa & skriva, fatta att ungen blir 7 år i sommar. Måndagar är vi på häst & stallvårds kurs, hon tycker det är jättekul spec när dom får rida :-) 

 
Blåbärspure är mums!
 
Har just ätit 1½ portion gröt, supernöjd å fick värsta grötkoman efteråt :-)

Hoppgungan är åxå en favorit

Oj, vad mycke Astrid det blev i det här inlägget. Är ju det att det händer så mycke med henne hela tiden :-) Kan ju tillägga att både jag å Pekka mår bra. Är lite småförkyld å längtar efter sommaren. Är helt underbart nu när solen äntligen har hittat tillbaka. I helgen blir det att vara nere på isen å kolla Lule Hockey mot Allstars gänget. Pekka ska spela träningsmatch mot Allstars gänget på lördan, var i alla fall planen. Men i söndags när dom hade träning så verkar han ha fått nån sträckning eller nått i axeln så vi får se hur det blir.

Nä, nu ska jag ta å passa på å äta frukost i lugn å ro medans Astrid sover.
Förresten! Planerar att vara i Lule vecka 10, så minst en sushilunch med några Telianer (ni vet villka ni är) vill jag boka in :-) Å, längtar verkligen...är så många som jag inte sett på länge.

Avslutar med ett foto på mitt Alla hjärtans dag kort som jag fick av Ellis, är så gulligt nu när hon skriver själv :-)


*pussar*


Kommentarer
Postat av: Josefine

"Jadans"! Så fint! Det är så roligt att se när de ska "stava som det låter".

2010-02-28 @ 17:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0