Snön yr utanför fönstret

Huvva villket väder det är idag. Eftersom det är måndag så är ju Ellis ledig idag, så vi har segat på hela förmiddan. Börjar bli lite less på detta illamående... Nåja, efter en sen lunch fick vi i alla fall lite inspiration för pyssel. Så jag kokade sockervatten å sen har vi suttit å målat. Kul var det, men kladdigt.

Helgen har varit väldigt lugn, kollat lite skidor, vilat, myst, storhandlat, melodifestivalen m.m. Lagade supergod middag i lördags bestående av potatisgratäng, marinerad fläskfile, beasås å grönsallad *mums* Kanske inte världens nyttigaste, men jag var såå sugen på det :-)

På fredan fick vi ju finbesök av Christer, Linda & Alvina. Tack för dom fina blommorna! Hade tänkt lägga in en bild på dem här, men min mobilkamera samarbetar inte med mig just nu.

Till helgen blir det att åka upp till byn i alla fall. Sen på söndan är det tänkt att jag å Ellis åker till Svanstein å spenderar några dagar där med syster som har sportlov.

Nä, nu måste jag kolla hur det går med risgrynsgröten som står på spisen. Gissa vem som har önskat det till middag?? :-)

*pussar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0