Nu e det slut...

Kan ni fatta att jul å nyår redan har passerat? Tycker det känndes som om vi skulle vara här uppe i byn i en evighet å nu är det inte länge kvar till söndag å det är dax att packa in sig i bilen å bege sig hem till stan. Nåja, nu kommer jag ju bara vara hemma till på tisdan å sen beger jag mig upp igen eftersom vi ska på begravning samt fira av en 40-åring, dock inte samtidigt men på samma dag :-) Lämnar kvar Ellis hos farmor eftersom det bara blir en kort visit hemma, men nog börjar hon åxå få hemlängtan. Har funderingar på att åka till Ikea, har hittat en säng å skrivbort till Ellis rum som skulle passa bra.

Så..hur var erat nyår? Vi hade det jättetrevligt hemma hos Peters bror, å god mat åxå (joels catering) Efter maten badade killarna bastu å badtunna, fick stressa på en del där innan tolvslaget å då hade dom hållt igång med badandet i ca 4 timmar. Efter en massa raketer for dom flesta till krogen, vi blev kvar å surrade å när vi tilslut började prata om utgång så insåg vi att det var bara en timme kvar tills dom stängde å då var det ju ingen ide tyckte vi. I stället åt vi av resterna från middagen, städade upp lite å beställde taxi hem. Kan säga att jag hade en mycke bra början på detta år i gott sällskap av goda vänner. Men du tjejen som tog mina skor, jag vill ha tebax dom!!!!

Har sett i många bloggar att man summerar det gångna året. Vet inte om jag kommer ihåg destomer månad för månad,  men årets minnesvärda kommer här:

* Året började faktiskt med att Peters pappa och hans Maria vigdes ute i skogen bland eldar, stjärnhimmel och goda vänner & familj. Det var även den kvällen jag för första gången såg å hörde när nån bröt ett ben....huvva....
* Stockholmsresan med jobbet, sjukt kul och mycke alkohol.
* Jag följde "Körslaget" med stort intresse eftersom min kära kusin var med.
* Första gången som jag hade betald semester i 4 veckor
* Vimmerby/Stockholms resan 
* En vecka på Pite havsbad med husvagnen å goda vänner
* Våran tjej fyllde 5 år
* Åsa blev fru Rönnbäck
* Detta var även det år som min plastmormor Agnes samt min älskade morfar förlorade sin kamp mot cancern. Saknar er
* Telia SM i Nynäshamn, tack AK för en helt galen helg :-)
* Jag fick säga "Hej då" till Telia å alla underbara kollegor, å i stället säga: "Hej arbetsförmedlingen"
* Vi började fundera på att flytta upp igen och kikar på hus
* Våran stora tjej lärde sig cykla, samt började sitt sista år på dagis
* Jag & Peter hade 8 års dag, firade med att Peter jobbade & jag hade tjejmiddag :-)

Det var väl lite av det som jag kommer ihåg just nu. Finns säkert massor av stunder och minnen som jag just nu i min trötthet inte kommer ihåg. Jag tycker på att det stora hela att 2008 var ett helt okej år, nog har det funnits jobbiga och tunga situationer när man känner att allt går emot en å att man bara får kämpa. Men 2008 har åxå haft soliga ljusa stunder, minnesvärda och varma. Jag har förhoppningar på 2009, den här våren kommer jag att ha två mål. Jag lovar att meddela när jag har nått dem, för det ska jag, skam den som ger sig!! :-)

*pussar*


*

Kommentarer
Postat av: Emilia

Tackar, =) Vi har skyndat att få iordning det mesta. Hoppas att ni har haft en trevlig jul och nyår! Synd att jag var sjuk på lilla jul. Kramkram.

2009-01-03 @ 17:30:17
URL: http://sandins.blogg.se/
Postat av: elefanten

Kom in och läs den mest uppmärksammade och kontroversiella bloggen senaste veckan! Hatmailen stormar in!!



ENJOY!

2009-01-03 @ 17:34:58
URL: http://brunelefant.blogg.se/
Postat av: AK

Tackar för omnämnandet ... Ja vi hade en lite öhm! milt sagt crazy helg.. vill gärma göra om en helg med damen... men utan alla dramaqueens haha Inte du eller jag... inte du och jag som sprang naken i korridoren endast iförd regnrock heller ;)

2009-01-12 @ 14:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0