Jag kommer ju sakna Lule!

Kom just hem från en promenad med Ellis. Vi promenerade runt å vid vattnet här på porsön, eftersom min rygg inte är riktigt återställd sen i torsdags då jag städade så blev det att gå väääldigt sakta. Nåja, var härligt i alla fall fast alla krämpor, bara det att solen skiner gör ju en glad :-) Insåg i alla fall under promenaden att jag kommer ju att sakna att bo i Luleå. Inte själva stan med shopping å sånt som en del har undrat hur jag kommer att klara mig utan. Utan mer alla dom jag känner å umgås med (nog för att jag har varit ganska så osocial på senaste, men ändå), gångvägarna å dom olika valmöjligheterna på promenadrundor. Ja, sånt. Sen så klart utbudet på all mat, å fika ställen :-)

Annars så har helgen varit bra, syster med döttrar kom förbi på fredan å hälsade på. Sen följde jag å Ellis med dom ut till Storheden å veckohandlade. Hem å lagade middag, för att sen åka ut till Hertsön å fira systers sambo Magnus. Fick äntligen min efterlängtade smörgåstårta som jag har varit så sugen på i flera veckor :-)  Åkte förbi "Hemmakväll" å hyrde film, Ellis fick åxå hyra 2 st. Bestämde att hon fick se den ena i sängen när hon skulle sova, kan säga att jag har aldrig varit med om lättare läggning :-)

Lördan bjöd på tråkigt väder, så vi packade in oss i bilen å åkte till Överkalix å hälsade på Freddy, Maria & Moa som var i stugan. Tjejerna fick leka av sig både ute å inne, vi satt mest å surrade. Blev bjudna på hamburgare å strips till sen lunch. Kom väl hem strax före Robinsson. Söndagen var ganska så händelselös, var allmänt seg. Plockade å städade lite, pappa kom förbi en snabbis, älskling åkte å jobbade, kollade "Australia" som jag hade hyrt.

Grattis förresten till min Älskling som fyller år idag, lite trist att han e i G-vaare å jobbar. Ellis har lovat honom en tårta till på torsda, så vi får väl se vad vi svänger ihop :-)

Nä, nu ska jag ut i solen. Ellis påpekade just att man ska faktiskt sitta ute å sola när det är soligt ute!

*pussar*

p.s. fast jag har börjat längta tills vi flyttar in i huset, har en massa ideer på hur jag vill ha tapeter m.m. Har riktigt börjat klia i fingrarna på att få börja måla å stå i :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0