Ledighet

Hojja, vad längesen jag skrev här. Har haft flera uppslag på inlägg som jag har tänkt skiva, men så fort man har satt sig vid datorn så har det blivit helt tomt. Å sen jag har jag helt enkelt inte idas...

Har i alla fall haft det lugnt å skönt över jul å nyår. Bara det att få ha Peter hemma 3 veckor i sträck är ju guld för oss :-) Han åkte å jobba igen i söndags...kändes tomt å trist. Men som tur är så kommer han hem igen idag, vi ska nämligen fira hans pappa som fyller 60 år idag. Som det ser ut nu så åker han igen i morgon å kommer hem på sönda...fast då har han ledig vecka nästa vecka.

Julafton spenderades hemma hos oss. Peters mamma och bror var här, samt Freddy & Moa. Vi gjorde det enkelt för oss å beställde julbord från joels catering. Supergod mat å blev knappt nån disk :-) Tomten kikade förbi å lämnade en massa paket, Astrid tyckte att hennes haklapp var mer intressant å brydde sig inte destomer. Ellis fick hjälpa henne att öppna paketen, får se hur det går nästa år.

Nyårsafton spenderades på abf-huset där Emma hade sin 30-års fest. Där var det åxå jättegod mat, å klockan var något vid ett innan vi var hemma. Gissa om Ella var trött? Å gissa om lillasyster inte var trött?

Har så klart hunnit med en tripp till Pappa i Svanstein å umgåtts med systrar å systerbarn. Fanns även några klappar där. Har åxå varit till Överkalix å firat lite i förskott min moster som fyller 50 år i slutet av månaden men då befinner sig på betydligt varmare breddgrader. Fick träffa kusin Erik & Hannas söta Elin. Nu verkade både Elin & Astrid tycka att det var skönare att sova under partyt än att umgås. Får hoppas att vi kanske ses till sommaren, då lär det vara mer action :-)

Idag är det kallt ute, -25. Så vi stannar inne idag å städar undan julen å Ellis rum. Sen blir det att börja göra sig iordning för svärfars 60-års fest. Ut i skogen ska vi, synd att det ska vara så kallt (vi kommer ju självklart vara inomhus i en stuga)

Nä, hörrni nu ska vi äta frukost/lunch :-)


Våran julgran kvällen före julafton. Det fylldes på med betydligt mer paket :-)




Ella hade viss varit jättesnäll i år

Astrid hade åxå varit snäll, fast haklappen var ändå bäst


Söta Elin i sin farfars famn


Testade kusin Miltons stol hos Morfar, den var superbra å nu har jag en egen hemma :-)


Julklappsutdelning hos morfar


Partyklar på nyår


Ellis fick ett ps3 i julklapp, Astrid hjälper pappa att spela


Ibland blir det riktigt spännande




Kommentarer
Postat av: Julia

Inte visste jag att du hade en blogg, men nu får du börja uppdatera när jag också har hittat hit. :)

2010-01-23 @ 23:18:58
URL: http://juliatorma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0