Nu är Astrid här :-)

Ja, så vi fick ännu en prinsessa för lite över en vecka sen.
Hon var ju beräknad den 21:a men hade inga känningar under dagen. Var på cykeltur med Ellis på kvällen med förhoppning att det kanske skulle sätta igång nått. Nåväl, när vi gick i säng vid ett tiden så hade jag första värken. Fast tyckte inte att det var så farligt, sen fortsatte det med ca 10-15 min mellanrum. Vet faktiskt inte hur mycke sömn jag egentligen fick, men vid sextiden steg jag upp för då vart jag less. Gick ner å la mig framför tv:n, skickade ett sms åt syrran att det kanske var nått på gång. Men ändå tyckte jag inte att värkarna var så kraftiga.

Strax före sju kom en kraftigare värk å jag bestämde mig för att väcka resten av familjen å ringa förlossningen. Peter & Ellis steg upp å jag ringde till G-vaare som tyckte att vi skulle komma in. Gick i duschen en stund men värkarna började komma lite tätare så jag gav upp. Ringde mamma på jobbet å sa att hon fick hämta Ellis från skolan, vi tänkte att vi för henne till skolan å sen åker vi. När jag står å packar det sista så inser jag att värkarna kommer mycke tätare nu å börjar fundera på om vi hinner föra Ellis. I samma veva kommer mamma för att kolla hur det går, å hon klockar värkarna å det är 2 min emellan! Så det är bara att pussa Ellis hej då, å sätta sig i bilen. Då är klockan strax innan åtta. 

I bilen försöker jag slappna av och lyckas hyfsat bra. Blir 3-4 min mellan värkarna å jag blundar hela vägen. När vi kommer in till G-vaare så är det 2 min emellan igen och nu är det jobbigt.Då är klockan ca 9.30  Våran underbara barnmorska Anne konstaterar att det är lika att gå in i en förlossningssal på en gång. Dom kopplar på ctg och konstaterar att jag är öppen 8 cm! Sen är det lustgas som gäller för mig, å det blir min nya bästa kompis :-) Nån gång strax efter 10 tar dom hål så att vattnet går och det börjar trycka på. Även fast jag känner att vi börjar närma oss slutet så blir nog både jag å Peter lite förvånade när hon säger att om jag känner för att krysta så är det bara att köra. Vi har knappt varit inne på förlossningen en timme å det är dax att krysta. Efter det följer en massa smärta, skrik å tårar i ca 20 min, men 10.53 kom världens underbaraste ut som gjorde allt värt det :-)

  
            Astrid några timmar gammal



Stolt storasyster

Sen har det ju hänt en till stor sak i veckan. Ellis tappade sin första tand :-)

Ska försöka uppdatera lite oftare, å lägga ut lite fler bilder. Måste bara hitta kameran som är mystiskt försvunnen.

*pussar*


Kommentarer
Postat av: Linnea

Naaaw, va sött! Grattis till hela familjen, hoppas vi ses snart! Kramar

2009-10-03 @ 02:00:47
Postat av: Johanna

Kul att höra hur ni hade det och se fina bilder på tjejjerna! Coolt att vänta så länge på avfärd ... men du är ju rutinerad! Hälsa Ella och Pekka så mycket från oss!

2009-10-05 @ 09:57:20
URL: http://snorkfrken-jot.blogspot.com/
Postat av: milla

grattis! vilken sötis!

Jag är förresten såld på förlossningsstorys... grinar varje gång.

2009-10-05 @ 10:14:00
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0